Zero 11X elektrische step


0-60 mph (96 km/u), een krachtige, grote en intimiderende scooter niet voor de zwakkeren van hart.

De ZERO 11X is de nieuwste toevoeging aan de ZERO line-up, die bijgevolg beperkt is tot een handvol scooters, namelijk de ZERO 9, ZERO 10X modellen. De 11x is echter het topmodel vanaf maart 2021 en biedt een aantal ongelooflijke specificaties, veel verder dan je typische elektrische scooter.

Met 2 x 1600w BLDC naafmotoren met een vermogen van 3200w continu of 5600w piek (hoewel sommige websites 6400w claimen) is er meer dan genoeg vermogen, zelfs voor grotere rijders. De 11x is een compromisloze oplossing voor iedereen, of het nu een forens is voor een dagelijkse scooter of een snelheidsjunkie die de grens van 96 km/u wil doorbreken.

Zero 11X

Bekijk de dagprijs

ZERO 11x Het resultaat…

Dit is, van de plank, een van de meest krachtige elektrische scooters die er zijn – hoewel het valt kort van de hyper-scooter categorie, het is niet ver van het, en voor het prijspunt is het zeker een van de betere koopjes als je kijkt naar het vermogen om de prijs verhouding.

Met zijn verbluffende acceleratie en het vermogen om bijna elke heuvel te beklimmen die je hem toewerpt, zul je absoluut genieten van de 11X, waar je er ook mee rijdt.

En omdat hij zo snel is, hoef je je geen zorgen te maken over een te groot rijbereik, want als aanvulling op het enorme vermogen is er een grote accu om het vermogen op peil te houden. De 11x reeks wordt geleverd met 2 verschillende batterij-opties, namelijk een 28ah model en een 32ah model – de 32ah maakt gebruik van een echte lithium-ion LG batterij (er wordt gespeculeerd dat de 28ah batterij een goedkopere Chinese batterij is – mogelijk merkloos).

Dit is geen elektrische scooter voor nieuwe / beginnende bestuurders.

Specificaties ZERO 11x

  • Aanbevolen leeftijd: 18 – 60 jaar
  • Maximaal belastbaar tot: 110 kg
  • Aantal wielen: 2
  • Type banden: Luchtbanden
  • Merk: Zero
  • Kleur: Zwart | Rood
  • Materiaal: Aluminium
  • Gewicht: 7 kg
  • Afmetingen verpakking: 15,1 x 49,5 x 75 cm
  • Taal handleiding: Nederlands
  • Aantal meegeleverde accu’s/batterijen: 1
  • Actieradius: Meer dan 20 km
  • Doelgroep: Volwassenen
  • Maximale snelheid: 25 km/h
  • Product gewicht: 53 kg
  • Rijbewijs vereist: Nee
  • Step opties: Inklapbaar
  • Toegestaan op openbare weg in België: Ja
  • Type step: Elektrische step
  • Type wielkern: Aluminium kern
  • Wielmaat: 11 Inch

Bekijk de dagprijs

ZERO 11X Review Video

Bekijk de 11x video review – hier kijken we naar de bouwkwaliteit, de voor- en nadelen en waar je op moet letten als je een ZERO scooter koopt.

ZERO 11x Voordelen

  • Zeer stevige constructie
  • Hoewel hij zwaar is, helpt dit om de stabiliteit op snelheid te behouden
  • Resistieve besturing (om snelheids wiebelen te voorkomen)
  • Stevige stuurkolom zonder stuurpenbuiging / wiebelen
  • Lang dek
  • Stevige metalen voetplaat / achterspatbord
  • Krachtig en veel koppel
  • Goede actieradius wanneer behoudend gereden
  • Efficiënte out of the box voorverlichting
  • Aantrekkelijk ontwerp

ZERO 11x Nadelen

  • Goedkopere constructie (kwaliteitsproblemen op sommige vlakken)
  • Slechte kwaliteit LED instrumentenpaneel & voltmeter
  • Geen waterbestendigheid
  • Zeer zwaar met 53 kg – niet draagbaar of geschikt om naar boven of beneden te dragen
  • Bekende problemen met framebreuken en mogelijk defecte voorste ophangingspennen
  • Motoren zijn niet efficiënt afgedicht
  • Controllers raken oververhit

ZERO 11X Samenvatting

De ZERO 11x is een uitzonderlijk krachtige scooter met een goed bereik, stevige constructie en een robuuste stuurkolom met dubbele stang. Het langere dek en de metalen achterste voetplaat maken het positioneren van de rit veel gemakkelijker. Langere rijders zullen het makkelijker vinden om een houding aan te nemen bij hoge snelheid en er is genoeg ruimte op het dek om een comfortabele rijpositie te vinden.

De 11x wordt geleverd met hydraulische schijfremmen, maar het merk van de remklauwen kan variëren afhankelijk van de locatie – de meeste ZERO 11xs worden geleverd met hydraulische remklauwen van NUTT.

De indeling van de cockpit is netjes, basic en bestaat uit het goedkopere LED kilometertellerpaneel en een handige onafhankelijke voltmeter om de accuspanning weer te geven.

Prestatieoverzicht

De ZERO 11x is zonder twijfel een van de best presterende scooters die nog steeds zeer praktisch is. Hoewel er veel snellere alternatieven zijn, zoals de RION RE-serie, is de ZERO een van de snelste elektrische scooters binnen zijn prijsklasse.

Voor velen is een topsnelheid van 96-100 km/u meer dan genoeg, en met een prijs van minder dan £2500 ($3.500) van sommige Britse en internationale retailers, is dit een fantastische prijs-kwaliteitverhouding.

Om het in context, zeer weinig scooters werken in de 5400w piek bereik en bijna geen op dit prijspunt.

De 11X heeft 2 BLDC naafmotoren die elk meer dan 2700w piekvermogen kunnen leveren voor een gecombineerd vermogen van 5400w.

De acceleratie is sterk afhankelijk van de staat van de batterij, de leeftijd van de scooter, het terrein en het gewicht van de berijder, dus het is onmogelijk om een uniforme tijd tot 96 km/u aan te geven. We waren in staat om 100 km / h vanuit stilstand te bereiken in ongeveer 9 seconden op een vlakke vlakke ondergrond, op een droge dag met een accutoestand van 81 V en een berijder gewicht van 64 kg (141 lb).

We verwachten dat de gemiddelde tijd van 96 km/u voor de meeste mensen tussen de 9 en 12 seconden ligt, wat voor zo’n zware scooter een hele prestatie is.

De algehele prestaties zijn uitzonderlijk – de 11X kon een hele dag over paden en velden rijden met een batterij op reserve. Het gebruik in de echte wereld in termen van actieradius is weer afhankelijk van veel verschillende factoren.

Het geclaimde piekbereik (afhankelijk van de website die u bekijkt) varieert van 120 tot 145 km. De realiteit is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat iemand deze afstanden ooit zal halen. Het maximum dat we konden bereiken op een VOLLEDIGE oplaadstatus, een 64 kg (141 lb) berijder en een omgevingstemperatuur van 18 c was 49 mijl (79 km) in de ECO-modus met enkele motor.

In de vollastmodus (ECO uit, dubbele motor, P-instellingen ingesteld op 80% vermogen) waren we in staat om de 32ah LG batterij van de 11x volledig te ontladen in slechts 18 mijl – wat bij snelheden van 80 – 96 km/u (50 – 60 mph) een looptijd van slechts 18-20 minuten zou betekenen.

De prestaties off-road waren fantastisch, hoewel de ZERO 11X erg zwaar is en een beetje onresponsief kan aanvoelen in modderigere omstandigheden – plus, je MOET absoluut het juiste type off-road banden hebben om enige kans te maken om grip te behouden.

Voor de meeste gebruikers blijft de ZERO 11X het best op de weg (met wegbanden), omdat de terreinbanden veel lawaai maken en niet hetzelfde gripniveau bieden in vochtige omstandigheden.

Zero 11X 72V-32Ah

Bekijk de dagprijs

Snelheid en Acceleratie

Reken op een gemiddelde acceleratie van 9 – 12 seconden om vanuit stilstand 96 km/u te halen. Zwaardere rijders van 176 tot 220 kg+ zullen de acceleratietijden zien dalen tot ongeveer 15 – 17 seconden, maar nogmaals, dit is volledig afhankelijk van het terrein, de SOC van de batterij, de leeftijd van de scooter, de omgevingstemperatuur en nog veel meer.

Topsnelheid

Nogmaals – de topsnelheid van de 11X is echt afhankelijk van het gewicht van de bestuurder en het terrein. Wind zal ook topsnelheden belemmeren – als je tegen een stevige bries of sterke wind in rijdt, verlies je tussen 8 en 16 km/u.

Piek snelheden zijn over het algemeen rond de 100 km / h (60-62mph). Sommige gebruikers melden dat ze bergaf 109 km/u kunnen halen.

! Belangrijk!

De ZERO 11X maakt gebruik van een goedkopere Chinese kilometerteller / controlepaneel, daarom is de nauwkeurigheid twijfelachtig – u moet er ook voor zorgen dat de juiste wielmaat is geselecteerd. Veel gebruikers kiezen ervoor een GPS mee te nemen om een nauwkeuriger aflezing van de topsnelheid te krijgen.

Typische GPS-topsnelheidsgegevens zijn ongeveer 96-100 km/u.

Bergbeklimmen

De 11X kan hellingen aan tot 35%, hoewel lichtere rijders tot 40% kunnen halen. Het zware gewicht van de scooter betekent dat hij iets minder goed tegen steile hellingen is opgewassen dan de Dualtron Thunder van Minimotors.

Batterij en bereik

Als je rustig rijdt en over de paden rijdt, kun je tot 50 mijl op een enkele lading rijden, maar vergis je niet, het is vrijwel onmogelijk om in de buurt van de geclaimde actieradius te komen (geloof me, we hebben het geprobeerd). In de ECO-modus met één motor en op grotendeels vlak terrein, met een gemiddelde snelheid van slechts 15 mijl per uur en een berijder van 64 kg, haalden we hoogstens 49 mijl.

De rijstijl zal ongetwijfeld de actieradius aanzienlijk verminderen – heuvelklimmen en langere uitbarstingen van “vol gas” zullen de afgelegde afstand aanzienlijk verminderen tot slechts 18 mijl.

Dit is gebaseerd op de 32ah batterij.

De gerapporteerde actieradius voor de 28ah-batterij varieert van 15 mijl tot 35 mijl, maar nogmaals, we hebben dit niet getest (dat gaan we op een gegeven moment wel doen).

Verwacht dat uw basisbereik gemiddeld rond de 25 mijl zal liggen bij gemengd gebruik.

Als u besluit om de ZERO 11x heuvelklimmen vermogen te testen, zult u het bereik veel sneller te verminderen – de 11X de neiging om te draaien met hete controllers, het laden van hen kan echt versnellen batterij lading dissipatie.

Motorconfiguratie

De 11x heeft een dubbele BLDC (borstelloze DC elektromotor) configuratie. De motoren lijken generieke, merkloze motoren te zijn. De 11X biedt meerdere modi met enkele of dubbele motorwerking, maar ook modi met verminderd en verhoogd vermogen.

De ECO-modus vermindert de hoeveelheid vermogen op de controller, terwijl de enkele / dubbele modus letterlijk is wat het zegt dat het is, in principe kun je de 11X rond laten draaien op een enkele motor.

Wat absoluut belangrijk is voor elke ZERO 11X eigenaar of toekomstige eigenaar om te weten is:

  • De 11X op één motor laten rijden is ALLEEN geschikt voor rijders van minder dan 100 kg (220 lbs) en op vlak terrein, het laden van één motor belast de motor en de controller aanzienlijk. Enkele 1600w naafmotoren die 53 kg scooter + x KG berijder verschuiven zorgt voor veel belasting.
  • De brushless motoren zijn niet ongevoelig voor binnendringend water en gaan ZEER snel roesten. Het is aanbevolen om een siliconenspray te gebruiken om de motoren gedeeltelijk waterdicht te maken om de kans op water of vocht in de motorbehuizing te minimaliseren.

Constructie en kwaliteit

De 11x heeft een zeer stevige constructie, gemengd met een gebogen basis en gebogen / driehoekige ophangingsarmen die gestileerd zijn met behoud van stijfheid. Het frame van de ZERO 11X is gemaakt van een aluminiumlegering van luchtvaartkwaliteit en is gepoedercoat in zwart/rood/blauw.

De algehele constructie van de scooter is zeer goed – het frame componenten zijn over het algemeen zeer sterk en de ophanging configuratie helpt om de mogelijkheid voor een flex tussen de wiel secties en de belangrijkste box sectie zelf te minimaliseren.

De innovatieve aanpak om de voetplaat te gebruiken als bevestigingspunt voor de ophanging laat zien dat er veel aandacht is besteed aan het ontwerp van de 11X, maar dat gezegd hebbende, zijn er andere gebieden die de scooter teleurstellen.

Hydraulische leidingen naar de achterrem lopen door een plastic behuizing die stevig is bevestigd aan de 11x box sectie, maar de lijn heeft veel ruimte om te bewegen en is blootgesteld overmatig in meerdere gebieden.

Waar de achterste hydraulische remleiding de plastic boxsectie verlaat, loopt deze langs een scherpe hoek waar na verloop van tijd de overmatige wrijving de hydraulische leiding waarschijnlijk zal doen breken.

Het andere punt van zorg is de bevestiging van de voorwielophanging. De 11X heeft een driehoekige ophanging/scharnierbevestiging, wat betekent dat de schokdemper het binnenste deel van de ophangingsarmen met elkaar verbindt. Deze verbinding is dragend en de pen/bout die door de ophanging loopt is te dun waardoor hij kan breken – dit is potentieel gevaarlijk, vooral bij hoge snelheid.

Omdat er een aantal potentiële kwaliteitsproblemen met het gebruikte metaal in de bouten – er is ook de mogelijkheid voor corrosie / roest te veroorzaken de bout voortijdig te lijden

Tijdens onze periode van eigendom, hebben we waargenomen dat zelfs lichte vochtigheid op de stuurklem bouten veroorzaakt oppervlakte roest te verschijnen – dit is niet iets wat je wilt aanwezig op belangrijke bouten die de scooter bij elkaar houden.

De stuurkolom zelf is vrij uniek, zeer weinig scooters hebben deze opstelling. De meeste e-scooters gebruiken een enkele kolom met een klem – scooters met een enkele kolom moeten meer spanningen verdelen over het klemgebied – de ZERO11X heeft geen last van dit probleem, de stuurkolom van de 11x is een van de stevigste die we ooit hebben gezien – er is letterlijk GEEN speling in zijdelingse zijwaartse of van voor naar achter bewegingspogingen.

Over het geheel genomen is de bouwkwaliteit GOED, maar voor verbetering vatbaar. We houden van de 11x, maar we hebben het gevoel dat de gebruikte metalen onderdelen niet zo hoogwaardig zijn als we hadden gewild.

Bekijk de dagprijs

Ophanging

De 11x heeft een unieke hefboomarmvering. De voor- en achterconfiguraties zijn gelijkaardig qua scharnierpunten, maar hebben een verschillende ophanging.

De voorwielophanging bestaat uit 2 ophangingsarmen en een instelbare schokdemper die ongeveer 1 cm van het wiel naar achteren is geplaatst.

Door deze opstelling blijft het voorwiel zo dicht mogelijk bij het wegdek zonder de draaicirkel te veel te verkleinen. Het enige nadeel van deze opstelling is dat het draagvlak minimaal is. De bout die wordt gebruikt om de ophanging aan de boven- en onderarmen te bevestigen is te dun, zeker als je het totale gewicht van de scooter, het gewicht van de lading (berijder) en de ophangingsconfiguratie in aanmerking neemt.

Dit is potentieel een zwakke plek op de 11x die gebruikers zouden moeten aanpakken door een sterkere roestvrij stalen bout te gebruiken.

De achterwielophanging is een enkele arm met een scharnierpunt tussen de onderste arm en de achterste voetplaat. Dit is echt innovatief – en één ding dat ons erg beviel.

De algemene vering en rijkwaliteit uit de doos is goed. De schokdempers leek te zijn van goede kwaliteit en bood eerlijke, soepele reizen. De scooters onafgeveerd gewicht betekent dat je nodig hebt om de vering aan te passen aan uw gewicht en rijstijl (off-road rijden zal betekenen dat je beter af bent aanscherping van de vering).

Over het algemeen doet de vering zijn werk goed en biedt een soepele rit.

Rijeigenschappen

De ZERO 11X rijdt over het algemeen erg goed. Een groot, lang dek, stevige voetsteun, hoge stuurpositie en goede vering maken deze scooter een plezier om op te rijden. Kuilen en slecht wegdek zijn gemakkelijk te nemen en off-road is ook een makkie – maar, laat je niet te zelfgenoegzaam, de kracht van de 11X kan het een uitdaging maken om hem te hanteren in het vocht.

Zelfs bij licht rijden konden we het voorwiel een paar keer uit de kom trappen en er bijna afvallen.

Over het algemeen is de rijkwaliteit een van de beste die we hebben gezien onder de meeste scooters – dit is zeker een verkoopargument voor de ZERO 11X.

De vering van de 11X is vergevingsgezind, maar de 11″ wielmaat is dat niet. Net als bij de meeste elektrische scooters wil je kuilen of een plotselinge wielimpact / overmatige belasting van de vering vermijden.

Remmen

De ZERO 11X wordt geleverd met hydraulische remmen voor en achter. Je krijgt een vrij standaard set-up met dubbele 160mm schijven (rotors) en NUTT remklauwen. Ter ondersteuning van het mechanisch remmen heeft de 11x ook regeneratief remmen dat gebruik maakt van weerstand tegen belasting om de wielen / scooter te helpen vertragen.

De algehele remprestaties van de ZERO11X zijn zeer goed. Vanaf 96 km/u (60 mph) kan de 11X binnen 50 meter naar 0 remmen.

Het regeneratief remmen is ook zeer effectief MAAR, het kan ook controllers beschadigen bij het regenereren omdat de terugkoppelingsbelasting een belasting vormt voor de controllers – vooral als de batterij op volle capaciteit is. Velen schakelen het regeneratief remmen helemaal uit en sommigen verminderen de hoeveelheid regeneratief remmen.

Over het algemeen zijn de remcapaciteiten van de 11x zeer goed.

Zorg ervoor dat u reserve remblokken koopt – ze gaan niet erg lang mee.

Zero 11X elektrische step

Bekijk de dagprijs

Draagbaarheid

Hier laat de 11X het afweten, en om eerlijk te zijn, de 11x is niet ontworpen om draagbaar te zijn, hij is ontworpen om groot, snel en krachtig te zijn.

Met een gewicht van meer dan 50 kg (110 lbs) is dit niet iets wat mensen zomaar in de kofferbak van hun gezinsauto kunnen gooien, of de trap op kunnen dragen naar een appartement – het is groot, zwaar en onhandelbaar om te tillen.

Erger nog, er is geen vergrendelingsmechanisme wanneer je het stuur neerklapt – wat betekent dat je de scooter niet aan het stuur kunt optillen – wat betekent dat je moet zoeken naar een opening rond het wiel of de ophangingsarm om hem op te tillen – wat voor de meesten gewoon niet mogelijk is.

De 11x IS NIET draagbaar. Hij past misschien in een grotere auto met neergeklapte stoelen, maar u zult hem niet gemakkelijk uit lastige plaatsen kunnen halen zonder dingen te beschadigen.

Dus als u in een appartement, flat of een gedeeld huis woont en u moet uw 11x op en neer verplaatsen – vergeet het maar.

Verlichting

De 11X wordt geleverd met verlichting, en zo hoort het ook, gezien de afmetingen en de aanwezigheid die dit ding op de weg zal hebben. Uit de doos is de verlichting erg goed. De 11X gebruikt een op het frame gemonteerde BAR met aan weerszijden 2 onafhankelijke LED lampen.

Wat behalve de krachtige LED-output aan de voorkant ook geweldig is, is dat de lichten verstelbaar zijn.

Omdat ze precies op de juiste hoogte van de grond zitten, doet het lichtbundelpatroon ’s nachts goed werk bij het verlichten van de wegen / paden voor je (in tegenstelling tot traditionele eScooters die hun lichten boven op de stuurkolom kunnen huisvesten).

De verstelbare voorlichten zijn krachtig en verlichten meer dan 3 meter voor de scooter – waardoor ze praktisch zijn voor nachtzichtbaarheid

De 11x wordt ook geleverd met achterlichten (de gebruikelijke knipperlichten die worden geactiveerd bij het remmen en de permanente halfverlichte LED-achterlichten).

De 11X wordt niet geleverd met richtingaanwijzers, wat jammer is, maar je kunt er altijd je eigen in bedraden.

Banden

De 11X wordt geleverd met 11 inch binnenbanden, die af fabriek wegbanden zijn, hoewel het mogelijk is om uw 11X met offroadbanden te laten leveren.

Omdat het binnenbanden zijn, is het veel gemakkelijker om de band/binnenband te verwisselen bij een lekke band. Tubeless banden (hoewel duurzamer) zijn moeilijker te verwisselen bij een lekke band.

Veel 11x-eigenaars melden dat lekke achterbanden erg gemakkelijk te krijgen zijn – zorg dus voor een reserve binnenband en -band.

De 11x is geschikt voor zowel on-road als off-road banden.

Dek

Het dek is enorm – een van de grootste die we hebben gezien op een elektrische scooter, met meer dan 2,5 meter in lengte biedt het veel ruimte bij het staan. In tegenstelling tot andere scooters in deze vermogensklasse (de Dualtron Thunder en Dualtron X) die een veel korter dek hebben, biedt de ZERO meer ruimte waardoor het veel makkelijker is om de perfecte rijpositie te vinden.

Het ZERO 11X deck wordt geleverd met een sticker in het midden van het ZERO logo omgeven door griptape.

Het deck is redelijk bestand tegen steenslag en vlekken, maar de rand van de decks zijn echt gemakkelijk te chippen.

Het logo / sticker op het dek ook pellen gemakkelijk af en is niet overdreven duurzaam.

Aan de achterkant van het deck zit de voetsteun zodat je een lagere, meer geprimeerde houding kunt aanhouden als je met hoge snelheden rijdt.

Bouwkwaliteit

De 11x is gewoon een ongelooflijke scooter voor het geld, daar is geen twijfel over mogelijk. Je krijgt uitzonderlijk veel waar voor je geld – maar, er moet ergens een compromis zijn. De bouwkwaliteit van de ZERO is over het algemeen redelijk goed.

Het is geen scooter die fragiel aanvoelt of waar het lijkt alsof er een gebrek aan robuustheid is. De 11x is geruststellend zwaar en stevig. De strakke stuurkolom, stevige vering en algehele solide uitstraling en gevoel schreeuwen “goede kwaliteit gebouwd”.

Maar er zijn onderliggende problemen die aan de oppervlakte kunnen komen als de scooter ouder wordt.

Een terugroepactie werd uitgezet door Smart Motion Bikes / ZERO elektrische scooters Australië voor een aantal ZERO11X’s die een katastrofisch frame breuk als gevolg van een fabricagefout te wijten aan een scheur lijn tijdens het smeden proces / het Y-kanaal materiaal moest dikker / versterkt worden tegen scheuren.

Sommige gebruikers hebben gemeld dat ze een scheur hebben gevonden in de voorste Y-sectie van het frame.

Andere gebruikers hebben gemeld dat de pen van de voorwielophanging is gebroken/gescheurd tijdens zwaar gebruik.

We hebben roest waargenomen op sommige bouten, inclusief de stuurklem bouten die van een mindere kwaliteit metaal leken te zijn.

De algemene bouwkwaliteit is goed, maar zorg ervoor dat je je scooter goed onderhoudt, niet misbruikt, niet in de regen rijdt, de motoren niet in water onderdompelt of hem door te veel modder en vochtige omstandigheden brengt.

Hoe solide de 11x ook is, hij is nog steeds breekbaar.

Betrouwbaarheid

De 11x heeft bewezen een redelijk betrouwbare scooter te zijn, maar hij is niet zonder problemen. In de 5000 mijl (8046 km) die we hebben afgelegd, hebben we talloze problemen gehad met de controllers, een defect LCD-display, lekke banden, roest en problemen met trillingen van de voormotor (waarschijnlijk een lager).

De regelaars zijn misschien wel het meest hardnekkige probleem met de ZERO 11X. De 40 ampère regelaars zijn gewoon niet tegen hun taak opgewassen en raken regelmatig oververhit tenzij je de vermogensinstelling (in de P-instellingen omlaag draait).

Het dek van de 11x is ook gevoelig voor het binnendringen van water, wat ook problemen kan veroorzaken met de elektrische onderdelen.

Over het algemeen, bij algemeen dagelijks gebruik in droog weer en zonder overmatig off-road gebruik, kun je verwachten dat je e scooter relatief betrouwbaar is.

Zwaarder rijden op een regelmatige basis zal de batterij voortijdig doen verslijten, evenals andere onderdelen op de scooter.

De 11X batterij display (in de LCD) is absoluut zinloos, dus zorg ervoor dat je ALLEEN de spanning op de onafhankelijke voltmeter in de gaten houdt.

Wees gewaarschuwd, naarmate de 11X ouder wordt, zal hij vatbaar zijn voor voortijdige uitschakeling. Het BMS (battery management system) zal de scooter effectief stoppen met werken zodra het onder de 60v komt, echter, als je batterij rond de 65% is en je belast de motoren zwaar, kan de spanning onder de 60% komen en uitschakeling veroorzaken, zelfs als de batterij niet volledig ontladen is.

Garantie & klantenondersteuning

ZERO 11X scooters kunnen worden geleverd met verschillende garanties, afhankelijk van waar ze zijn gekocht. Neem contact op met uw leverancier om te zien welke garantie eventueel bij de scooter wordt geleverd. De standaard garantiedekking lijkt 1 jaar te zijn, maar lijkt ook voorwaardelijk te zijn.

ZERO 11X: Conclusie

Snel, leuk, uitzonderlijk veel waar voor je geld. Zeer snel, stevig en zal zelfs de zwaarste rijders snel op snelheid brengen. Hoewel er enkele kwaliteitsproblemen zijn, maakt de lage prijs van de scooter dit gedeeltelijk onaanvaardbaar.

Als je voorzichtig bent en je 11X niet misbruikt, kun je rekenen op een snelle scooter die relatief betrouwbaar is.

Let wel op problemen met de controller en de slechte kwaliteit van het instrumentenpaneel (gebruik de batterij-indicator niet, die is totaal onnauwkeurig).

ZERO 11X: Is het het geld waard en is het de moeite waard om te kopen?

Naar onze mening, JA, de 11X is het geld waard, ik denk niet dat iemand absolute perfectie kan verwachten als je zoveel scooter voor je geld krijgt. De kwaliteitsproblemen kunnen over het hoofd worden gezien, zolang je er goed voor zorgt en hem onderhoudt, hem uit de buurt van nat weer houdt en ervoor zorgt dat je de 11X P-instellingen zo wijzigt dat je 80% vermogen of minder draait, iets meer en je zult de controllers verbranden.

Er zijn niet veel andere scooters in deze prijsklasse met zoveel kracht, stevigheid of uitstraling.

Pound voor pound uitstekende waarde, immens plezier om te rijden en wat meer is je zult de afgunst van uw gemiddelde elektrische scooter rijders pottering rond op 350w – 1000w scooters zoals de Xiaomi m365 of Kugoo G booster.

Bekijk de dagprijs

Tweedehands kopen? Waar moet je op letten?

  • Kilometerstand is de sleutel – zorg ervoor dat uw ZERO 11X geen hoge kilometerstand heeft, omdat de meeste niet door de kosten van het vervangen van de batterij zullen gaan (wat tot £1200 kan kosten, afhankelijk van welke batterij u koopt). Wij raden aan om alles boven de 1000 mijl te vermijden, tenzij de eigenaar kan bewijzen dat de batterij is vervangen.
  • Opschortingsonderdelen – afhankelijk van de nadelen van de ZERO, zijn de ophangingspunten een zwak punt, controleer op oppervlakte corrosie of enige vorm van impact schade. Controleer of de ophanging stevig is en terugkeert naar de onafgeveerde hoogte nadat u uw gewicht eraf hebt gehaald.
  • Motor/wiellagers – til de 11X van de grond zodat u de motoren vrij kunt ronddraaien. Beweeg het wiel langzaam naar achteren en naar voren en let op een gevoel van knarsen of weerstand. Zorg ervoor dat de remblokken de wielbeweging niet hinderen. Als je iets voelt knarsen of weerstand voelt, kan het roest/corrosie in de motor zijn. 11s zijn niet ongevoelig voor roest/corrosie waardoor de motor kan uitvallen. Controleer de wiellagers op een marginale zijwaartse beweging.
  • Accu – de 11X accu heeft, net als alle lithium-ion accu’s met hoge capaciteit, een beperkt aantal laadcycli. Naarmate ze ouder worden en laadcycli doorlopen, zal de lithium-ion-chemie afbreken en zal elke cel inefficiënter worden. Dit zal leiden tot een aanzienlijk verminderde actieradius van de 11x. Overweeg de aanschaf van een elektrische scooter accu tester – het zal de gezondheid van de batterijen te meten. Hoewel dit lijkt misschien een tikkeltje extreem, als je parting met duizenden £ dan zijn due dilligent is de moeite waard – je wilt niet om uiteindelijk de aankoop van uw 11x en vinden dat het bereik is uitzonderlijk slecht van een versleten batterij.

Recent Content